נהג ערבי סגר דלת על עגלה; במשטרה התייחסו כתאונה

ישראל רובין 1 Comment on נהג ערבי סגר דלת על עגלה; במשטרה התייחסו כתאונה

נהג אוטובוס ערבי מנע מיהודייה עם עגלת תינוקות לעלות ונסע עם ביתה בת ה-6 חרף צעקות הנוסעים – המשטרה: תאונת דרכים

Public transportation in Jerusalem on March 24, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** אוטובוס אוטובוסים מוניות תחבורה ציבורית דרכים ירושלים נתיב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כחודש ביקשה אישה יהודייה לעלות לאוטובוס בירושלים עם ילדיה. כאשר עלתה מהדלת האחורית סגר עליה נהג האוטובוס הערבי את הדלתות בצורה מסוכנת ונסע מהמקום כשבתה בת ה-6 על האוטובוס וסירב לעצור למרות מחאות הנוסעים. האישה הגישה תלונה כנגד נהג האוטובוס אך המשטרה מתייחסת לאירוע כתאונת דרכים. עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "מגמה מסוכנת של נהגי אוטובוס בעלי נטיות לאומניות שמנצלים את משרתם ומעמדם לפגיעה ביהודים ומהווים סכנה חמורה לביטחון"

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו פנה במכתב למפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן בבקשה כי המשטרה תפעל לעצור נהג אוטובוס ערבי אשר סיכן בזדון את חייה של אישה יהודייה וילדיה הקטנים כאשר ביקשה לעלות לאוטובוס בו נהג לפני כחודש בירושלים.

במכתבו מתאר בלייכר את האירוע: "מרשתי שבנדון, בשלבי הריון מתקדמים, עלתה מדלת אחורית של האוטובוס עם עגלת תאומים עם שני פעוטות בתוכה. בעוד ביתה בת ה-6 של מרשתי הספיקה לעלות בחר נהג האוטובוס, בן מיעוטים, לסגור את הדלת על העגלה, מה שגרם להיזרק על מרשתי באופן שגרם לה כאבים בגופה וסכנה לפעוטות שבתוכה. נוסעי האוטובוס שהבחינו בתקרית החלו לצעוק לנהג מכל האוטובוס שיעצור מיד ויאפשר לילדה בת ה-6 לחזור לאימה. הנהג, ברוע לב, התעלם והמשיך בנסיעה לתחנה הבאה בלא לאפשר לבת ה-6 לרדת חזרה למרשתי ובלא לעצור לבדוק את מצבה של מרשתי והתינוקת שהועפו מהאוטובוס על ידי סגירת הדלתות".

"רק בתחנה הבאה שהאוטובוס נעצר, לקחה אישה, מנוסעות האוטובוס, את הילדה של מרשתי וחזרה עמה ברגל לתחנה בה התרחש האירוע, שם מצאה את אימה של הילדה עם תאומיה כאובה וחסרת אונים. מרשתי ומשפחתה טרם התאוששו מהטראומה כתוצאה מהאירוע. ביתה בת ה 6 מסרבת לעלות לאוטובוסים ומגלה סימנים רבים של פוסט טראומה", תיאר בלייכר.

בלייכר מדגיש במכתבו כי מעשיו של הנהג נעשו בכוונה מתוך מניע גזעני: "אי עצירת האוטובוס וחטיפת הילדה תוך התעלמות מצעקת הנוסעים נעשתה בזדון על ידי הנהג שהינו בן מיעוטים. מרשתי חשה שגם סגירת דלתות האוטובוס על עגלת התאומים נעשו בזדון זאת לאחר שכנראה הנהג הבחין דרך אמצעי הראיה שלו בעגלה הנכנסת לאוטובוס. מעשיו של הנהג לאחר סגירת הדלתות מחזקת את האפשרות שגם סגירת הדלתות על העגלה נעשה בזדון. מדובר בנהג של אוטובוס בחברה ציבורית אשר בידיו נתונים חייהם של מאות אזרחים ישראלים. נראה שמעשיו של הנהג נובעים מתוך שנאה גזענית לאומנית כלפי נוסעי האוטובוס היהודים", כתב בלייכר.

בלייכר מציין במכתבו כי האישה פנתה למשטרה והגישה תלונה על האירוע אך שם בחרו לסווג את האירוע כתאונת דרכים ופנו את האישה לדווח על האירוע לאגף התנועה. בסיום מכתבו פונה בלייכר לניצב תורג'מן ומבקש כי לעצור את הנהג ואף יערב בחקירת האירוע את השב"כ : "מאחר ומדובר במעשים זדוניים של נהג אוטובוס לא יתכן לחקור את האירוע כתאונת דרכים. יתרה מכך, בשל הסכנה הכרוכה בכך שהנהג ממשיך בתפקידו חרף עוינותו הלאומנית ומעשיו החמורים מהווה סכנה של ממש לאזרחי ישראל. בשל כך, הח"מ פונה לכבודו בדחיפות רבה כדי שיורה על פתיחת חקירה פלילית מידית כנגד הנהג החשוד. לא אגזים אם אומר שראוי שאף השב"כ ייכנס לבדיקת האירוע, שכן הסכנה הנובעת מנהג בעל נטיות ומעשים לאומניים גדולה ביותר".

עו"ד בלייכר מסר: "פרטי האירוע מצביעים על נהג מוסלמי שפעל בצורה מסוכנת וזדונית גם כשמדובר בפעוטה בת 6 ואמא עם עגלת תאומים רכים. פוטנציאל המסוכנות של הנהג גבוה ביותר. למחלקת איבה של ארגון חוננו מגיעות תלונות רבות על נהגי אוטובוס שפוגעים במכוון בנוסעים יהודים של האוטובוס ומצטיירת מגמה מסוכנת של נהגי אוטובוס בעלי נטיות לאומניות שמנצלים את משרתם ומעמדם לפגיעה ביהודים ומהווים סכנה חמורה לביטחון".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שאפו לאירגון חוננו ולעו"ד בלייכר
    מומלץ להגיש גם תביעת נזיקין כנגד חברת האוטובוסים ואישית כנגד הנהג
    מה שלא מבינים דרך הראש מבינים דרך הכיס